SkoleUniform

Norge har gode rettigheter. I Norge er det rettferdig for alle. F.eks. når jeg går til et kontor, senter, e.l. så behandler de alle likt. Og norske lærere er veldig flinke til å lære bort ting og Og de jobber veldig hardt for å lære bort ting. Jeg er fornøyd med alt, unntatt skoleklærne. Jeg vil at alle barn skal ha uniformer. Jeg vil at alle skal ha klær som alle er enige i, og som de liker. Man burde ha uniform fra barnehagen til videregående. Alle barnehager burde ha samme uniformer, men barneskoler, ungdomsskoler og videregående burde ha forskjellige.

Jeg har lært mye på kurset mitt. Jeg har lært å skrive, lese, snakke norsk veldig mye på kurset. Dette kurset hjelper mye :D

Hilsen R

Comments

  1. Interessante tanker, R. Kanskje det ville vært mindre mobbing hvis barna hadde uniform? Og mindre mas om å ha nye og dyre klær. Hvis du googler "skoleuniform i Norge" så ser du at det er noen som er enige med deg og noen som er uenige med deg.

    Som du vet, synes jeg at det skulle være varm lunsj på alle skoler.

    /O

    ReplyDelete
  2. Jeg tror også alle skoler må ha uniformer og varm lunsj. Jeg visste ikke at skoler hadde ikke uniform. Jeg likte min uniform når jeg var på skole.
    MM

    ReplyDelete
  3. Jeg er helt enig med deg R , og jeg tror at barn må ha uniform på skoler ,for å unngå klasse forskjellige og for å oppnå like og rettferdig på skoler .
    For eksempel nord barn som foreldre sin jobber i stillinger hvor de kan tjene mye, kan de alltid kjøpe nye dyre klær til barn og de skal alltid følge trender og moteriktig. Mens barn som hører til familie med minoritet språklige bakgrunn har ikke råd til å følge moteriktig hele tiden fordi foreldra sine tjener ikke så mye og de kan ikke kjøpe masse.
    så det fører til mange konflikter mellom barn og foreldre fordi barn forstår ikke hvordan foreldre har ikke råd!!! De bare vil ha like motetrender sammen som kollegene på skole . derfor tror jeg at det fører til at mange barn som hører til utlendinger familier går på barnevern etterhvert hvis foreldre kan ikke løse dette problem i en riktig møte!!!
    Sh


    ReplyDelete

Post a Comment

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.