Muntlig resultater

I dag bestått jeg prøve 3 muntlig og vente jeg for skriftlig resultater med krysse fingre.

Jeg trodde ikke at jeg kunne klare den fordi jeg lagde mange feil i eksamen og jeg var veldig redd at jeg skal ikke bestå.

Først og fremst jeg misforstod sporsmål, lærer spurte meg at hva er din dromme helgen og jeg trodde dromme jobb. Kansje jeg var nervøs.

Jeg svarte veldig kort fordi jeg har ikke noe spesiell idea om det. Det var bare 2 eller 3 setninger. Jeg kunne ha snakket mye om min drømmejobb.

Neste spørsmålet var hva tenke du er mer viktig i ditt liv venner eller familie.

Vanligvis jeg begynne setninger med - jeg synes at sånn og sånn og sånn.......

Men den dagen sa jeg at  - det er min personal opinion.....


Det var feil, opinion er ikke et norsk ord, det er bare i engelsk men jeg trodde at de bruker dette ord i norsk også. Vi må bruke ord - mening.

Jeg tror at jeg gjort en god jobb med dette sporsmål men lærer spurte meg tilbake og det er ikke så bra når de gjøre det fordi det betyr at din svar er ikke nok eller du brukte ikke mange ord eller gjort noen grammatikk feil og læreren ønsker å gi deg andre sjanse.

Men jeg svarte læreren en gang til og det var det.

Jeg var veldig trist og trodde at jeg kan ikke bestå eksamen men jeg var veldig overasket og glad når stod der Bestått på certifikat.

Takk skal du ha og lykke til videre.


Comments

  1. stakkar deg! Jeg skjønner hva skjer med deg nå. Jeg krysser finger at du består skriftlig norsk prøve 3:)

    Jeg skal ta norskprøve 3 i oktober, men jeg er ikke klart nå:((. Jeg forstår mye nå (når hører jeg, men ikke hele:(( dersom de bruker mye ord utropstegn) , men jeg snakker ikke mye (jeg har ikke mye ideer når deltar jeg:(( ). Jeg vet ikke hva gjøre jeg nå for bedre norsk.

    Jeg går inn lotus neste hver uke for å lese alt som dere skrevet:).

    Lykke til deg og andre

    Fortsatt å ha en fin dag

    ReplyDelete

Post a Comment

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.