Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.

Disse svarer er bare for praksis og du må ha din egen svar for sporsmålene. Snakke om disse sporsmålene med dine venner før du gi eksamen.


Si litt om deg selv.

Hei,  takk for sporsmål. Jeg heter ................ Jeg kommer fra.............. Jeg bor i ........................... Jeg kom til Norge i ............. Jeg har vært på norskurs i ...... skolen.  I hjemlandet mitt, jeg studert ..............Jeg ønsker å finne en fast jobb.

Jeg savner familien min og noen ganger føle jeg litt lonesom. Jeg prøve å lage mat fra mitt hjemmeland men det er ikke så bra.

Jeg har mange innvandrere venner nå og vi hjelpe hverandre i norsk. Jeg håper at jeg forbedre mitt norsk å komme i jobb. Takk.


-----------------------------------------------------------------------------
Hvis du har en venn på besøk deg, hvor vil du ta han i byen?


Oslo er en veldig fin by. Det er mange fjell og skog her. Jeg kan ta min venn til aker brygge, viking museet, fredspris museet, vigelands parken og sognsvann. Vi kan ta noe buss for eksempel buss nummer 25 og gå rund i byen. Vi kan også ta T-bane 1 og gå inne i skog. Vi kan gå til Sandvika mall og Alnabru senter. Vi kan reise til Tyskland, Danmark, Sverige også videre.

Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3