Norsk A1-A2: Helg

Fredag kl 17.00 På jobb

Turid: Hei! Hva gjør du i helgen?

Ingrid: Ikke noe spesielt! Gjør du noe?

Turid: Nei! Ingenting!

Ingrid: Ok! sees på mandag da!

Turid: Ok! God helg!

Ingrid: God helg!


I T-banen

Det er så slitsomt! Jeg er så trøtt! Det var en hektisk uke! Jeg har ingenting å spise hjemme! Jeg skal til en kantine ved siden av T-banestasjonen og spise noe.


I Bakeriet

Ekspeditør: Hei! Vil du ha noe å drikke eller spise?

Ingrid: Hei! Ja, kan jeg få en pizzaskive og en kopp enkel cappuccino?

Ekspeditør: Ja! Vil du ha noe annet?

Ingrid: Ja! brødet på hylla! Ble det bakt i dag?

Ekspeditør: Ja! Alle varer på bakeriet er nybakte.

Ingrid: Ok! Jeg vil ha et grovt brød. Kan du skjære det opp for meg?

Ekspeditør: Ja! Selvfølgelig kan jeg det! Sitte her eller ta med?

Ingrid: Mm..., Ta med, vær så snill!

Ekspeditør: ok, da er det 100 kr! kvittering!

Ingrid: Er.., nei takk!

Ekspeditør: Ok ha det god helg!

Ingrid: God helg!


--------------------------------------------------

Engelsk

Friday at 17.00 At work

Turid: Hey! What are you doing in the weekend?

Ingrid: Nothing special! Are you doing anything?

Turid: No! Nothing!

Ingrid: Okay! see you on Monday then!

Turid: Ok! Good weekend!

Ingrid: Happy weekend!


In the subway

It's so tiring! I'm so tired! It was a hectic week! I have nothing to eat at home! I'm going to a canteen next to the subway station and eat something.


In the bakery

Saleswoman: Hi! Do you want something to drink or eat?

Ingrid: Hey! Yes, I can get a slice of pizza and a cup of simple cappuccino?

Saleswoman: Yes! Do you want something else?

Ingrid: Yes! the bread on the shelf! it was baked today?

Saleswoman: Yes! All items at the bakery are freshly baked.

Ingrid: Okay! I want a wholemeal bread. Can you cut it up for me?

Saleswoman: Yes! Of course I can! Sit here or take away?

Ingrid: Mm ..., Take away, please!

Saleswoman: ok, then it's 100 kr! receipt!

Ingrid: Eh .., no thanks!

Saleswoman: Ok have a good weekend!

Ingrid: Have a nice weekend!

Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.