Hva gjør du? (Norsk A1-A2)

Norsk

Det var en byggeplass hvor tre arbeidere jobbet med murstein. 

Lederen av bygningen gikk til den første arbeideren og spurte ham "Hva gjør du?" Den første arbeideren svarte: "Jeg legger murstein på murstein, om kvelden skal jeg få betalt og reise hjem for å mate familien min."

Lederen gikk til den andre arbeideren og spurte ham "Hva gjør du?" Den andre arbeideren svarte: "Jeg bygger en mur, veggen min må være sterk og vare lenge."

Lederen gikk til den tredje arbeideren og spurte ham "Hva gjør du?"

Den tredje arbeideren smilte og svarte: "Jeg bygger en kirke, et hus for Gud!"

----------

Engelsk

There was a construction site where three workers were working with bricks. The manager of the building went to the first worker and asked him "What are you doing?" The first worker replied: "I lay bricks on bricks, in the evening I will get paid and go home to feed my family."

The manager went to the other worker and asked him "What are you doing?" The other worker replied, "I am building a wall, my wall must be strong and last long."

The manager went to the third worker and asked him "What are you doing?"

The third worker smiled and replied, "I am building a church, a house for God!"




------------------------

Ansvarsfraskrivelse: 

Denne videoen kan ha grammatiske feil og/eller unøyaktig uttale av norske ord. Dette er bare et forsøk fra en innvandrer på å lære og undervise i norsk. Skriv ned i kommentarfeltet om det er noen feil. La oss lære norsk sammen.

Disclaimer:

This video may have grammatical errors and / or inaccurate pronunciation of Norwegian words. This is just an attempt by an immigrant to learn and teach Norwegian. Write down in the comments below if there are any mistakes. Let's learn Norwegian together.



Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.