Norsk Lytte og lese øvelse - I




Jan: Hei Per!
Per: Hei Jan.
Jan: Jeg ringte til deg I går.
Jeg ringte fire ganger, men du tok ikke telefonen. Var du ute?
Per: Ja, jeg var på kafé. Etterpå var jeg på kino.
Jan: På kino? Var du virkelig på kino?
Per: Ja, jeg så en indisk film. Den var god.
Jan: Og når kom du hjem?
-----------------------------------------
Per: Jeg kom hjem klokka ti.
Jan: så sent? Gikk du alene?
Per: Nei, jeg var sammen med Sofie.
Jan: Hvem sa du?
Per: Sofie, naboen min.
Jan: Du er visst ofte sammen med Sofie?
Per: Ja, jeg liker henne. Hun er så morsom….og pen.
Per: Hvorfor ringte du forresten? Var det noe spesiel?
-----------------------------------------
Jan: Vi skal på fisketur på søndag. Vil du bli med? Gry skal også være med.
Per: Det vil jeg gjerne, men…jeg skal treffe Sofie.
Jan: Skal du treffe Sofie nå igjen?
Per: Kanskje hun også kan bli med på fisketur?
Jan: Ja, det kan hun godt.
Per: OK. Jeg skal spørre henne.

Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.