Muntlig Diskutere spørsmål

















  • Jeg kommer fra India og det er et stort land. Likestilling mellom mann og kvinne er forskjellig fra et plass og et annet plass fordi kultur er helt annerledes så jeg kan ikke snakke om helt land, men jeg kan snakke om hvor jeg bodde. 
  • India er i endring. Så vaner endrer seg og dessverre forsvinner noen av de gode vaner i vår vakre kultur også. 
  • Jeg har aldri sett noe diskriminering mellom gutt og jente i familier som jeg vet. 
  • I skolene jenter få bedre karakter enn gutter hvert år. 
  • På arbeidplass jeg ser mange kvinner. Men jeg ser mindre kvinner i de beste jobbene. 
  • Jeg ser mindre menn som lage mat hver dag eller passe på barn.Trygghet er et problem i kollektivtransport men vi kan ikke klage så mye fordi vi er 1,2 milliard befolkningen.
  • Alt i alt kan jeg ikke oppsummere for hele India på 5 minutter, men jeg kan definitivt si at India har gjort mye, men det er fortsatt mye å gjøre.
  • Norge er derimot et av de mest trygge stedene på jorden for kvinner.
  • Du har mange rettigheter og lover som gir likestilling mellom menn og kvinner. Jeg håper at det fortsetter å være denne måten.






Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.