Norsk A1: i dag

Norsk 

I dag må jeg ut på byen. Jeg må kjøpe vinterklær til barna mine. Jeg må kjøpe lue, votter og sokker. De mister dem alltid når de er på tur. Etterpå må jeg gå til en matbutikk og kjøpe mat. Jeg skal kjøpe grønnsaker, brød og melk. Etterpå skal jeg hente barna mine fra barnehage og skole. I kveld skal jeg lage middag. Jeg må lage suppe og ris i dag. Denne helgen skal vi ut og spise på restaurant. Vi har ikke spist ute på over to år på grunn av koronaen!

Engelsk

Today I have to go out on the town. I have to buy winter clothes for my children. I have to buy a hat, mittens and socks. They always lose them when they are on a trip. Afterwards I have to go to a grocery store and buy food. I'm going to buy vegetables, bread and milk. Afterwards, I will pick up my children from kindergarten and school. Tonight I'm going to make dinner. I have to make soup and rice today. This weekend we are going out to eat at a restaurant. We have not eaten out in over two years because of the corona!


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ansvarsfraskrivelse: Denne artikkelen kan ha grammatiske feil. Dette er bare et forsøk fra en innvandrer på å lære så vel som å undervise i norsk. Skriv ned i kommentarfeltet om det er noen feil til glede for både seerne og meg. La oss lære norsk sammen.

Disclaimer: This article may have grammatical errors. This is just an attempt by an immigrant to learn as well as teach Norwegian. Write down in the comments, if there are any mistakes for the benefit of both the viewers and me. Let's learn Norwegian together.


Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.