Norsk A1 - Vanlige Norske Setninger / Common Norwegian Phrases (Part 1)

Hvor jobber du?
Where do you work?

Det er ikke veldig dyrt.
It's not very expensive.

De kom i går.
They arrived yesterday.

Jeg rydder rommet mitt. 
I am cleaning my room.

Jeg er ikke sikkert.
I am not sure.

Jeg ringer deg på fredag.
I will call you on Friday.

Jeg vil gjerne ha en kaffe.
I would like a coffee.

Jeg skadet ryggen.
I hurt my back.

Jeg er mett.
I'm full.

Jeg har hodepine.
I have a headache.

Jeg vil ikke gå.
I don't want to go.

Hvordan drar jeg til flyplassen?
How do I go to the airport?

Hvor er han?
Where is he?

Vet du hvor hun er?
Do you know where she is?

Jeg må gå til legen.
I need to go to the doctor.

Hvor kan jeg leie en bil?
Where can I rent a car?

Hvor skal du?
Where are you going?

Jeg forstår nå.
I understand now.

Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.