Spørsmål og svar - Naturen i Norge

Spørsmål

Kan du skrive litt om naturen i Norge?

Can you write a little about nature in Norway?

Svar

Norsk A1

Naturen er vakker i Norge. Vi har mange skoger, fjell og fjorder. Jeg liker å gå i skogen. Sommeren er grønn, høsten er oransje og vinteren er hvit. Jeg liker alle farger

Engelsk

The nature is beautiful in Norway. We have many forests, mountains and fjords. I like to walk in the woods. Summer is green, autumn is orange and winter is white. I like all colours.

Norsk A2

I tillegg til skog, fjell og fjord, har vi en vakker himmel i Norge. Borealis i Nord-Norge er veldig spesiell. Vi har ikke nordlyset i Oslo, men himmelen er like vakker her også. Jeg tar alltid bilder når himmelen er fargerik. Jeg er stolt av å bo i et så vakkert land.

Engelsk

In addition to forests, mountains and fjords, we have a beautiful sky in Norway. Borealis in northern Norway is very special. We do not have the northern lights in Oslo, but the sky is just as beautiful here as well. I always take pictures when the sky is colorful. I am proud to live in such a beautiful country.

Norsk B1

Hvor skal jeg begynne å beskrive Norge, og hva skal jeg ta med på listen? Bergens tog, geiranger fjord, atlantisk vei, flåm, stavanger, trondheim og hele Norge! Lys fjord, Preikestolen! Hver er bedre enn den andre! Norge ser annerledes ut i hver sesong! Et tre ser så annerledes ut om våren, sommeren, høsten og vinteren! Man blir aldri lei av å stirre på det samme landskapet. Jeg gjør i hvert fall ikke det. Jeg håper Norge bevarer sin natur og skjønnhet og blir verdens mest foretrukne reisemål for natur entusiaster.

Engelsk

Where should I start describing Norway, and what should I include on the list? Bergen's train, geirangerfjord, atlantic road, flåm, stavanger, trondheim and all of Norway! Bright fjord, Preikestolen! Each is better than the other! Norway looks different in every season! A tree looks so different in spring, summer, autumn and winter! You never get tired of staring at the same landscape. At least I don't. I hope Norway preserves its nature and beauty and becomes the world's most preferred destination for nature enthusiasts.

Norsk B2

Norge er kjent for sitt nordlys, fjorder, skoger og vannmasser. De fleste land taper krigen for utvikling. De klarer ikke å bevare naturen sin og bruker opp grøntområdet til å bygge fabrikker, motorveier og bygninger. Heldigvis følger Norge bærekraftig utviklingsmodell der skadene på naturen er minimale. Jeg tar alltid masse bilder av hagen min og de små byturene vi tar om sommeren/høsten. Til vinteren vil jeg fortsette å se på dem for å føle meg glad. Det hjelper meg å overvinne de vanskelige vintermånedene. Jeg håper at Norge beholder sin politikk og alltid forblir like vakkert som i dag.

Engelsk

Norway is known for its northern lights, fjords, forests and bodies of water. Most countries are losing the war for development. They fail to preserve their nature and use up the green space to build factories, highways and buildings. Fortunately, Norway follows a sustainable development model where damage to nature is minimal. I always take lots of pictures of my garden and the small city trips we take in the summer/autumn. Until winter, I will continue to look at them to feel happy. It helps me get through the difficult winter months. I hope that Norway keeps its policy and always remains as beautiful as today.

Comments

  1. Very nice to have all 4 levels of answer and also translation in English . It helps us understand better to prepare for exams.

    ReplyDelete

Post a Comment

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.