Matte

Lenge siden en veldig kjent mann fra India hadde beskrevet hans relligion som et riktig relligion fordi hans relligion sa at to plus to er lik til fire, mens andre relligions sa at to plus to er lik til tre eller noe annet.

Jeg var helt uenig med ham og mange personer ble sint med ham.
Når jeg var på praksis plass i en skole, jeg hadde å ta en klass om Hinduisme. Plutselig husket jeg den overnevnte beskrivelse og hadde jeg en god ide om hvordan kan jeg forklare Gud i Hinduisme.

Jeg sa at Gud er en konsept akkurat som matte. Fordi matematikk bor i vårt hode ikke utenfor. Vi kan aldri finne matte i verden men matte er altid der.

Matte begynne ikke og det er uendig. Og vi har mange veier for å forstå matte. F.eks hvis jeg må regne fire, vi kan gjor det i mange veier slik 1 plus 3, 0 plus 4 eller 2 ganger 2 eller ti minus seks o.s.v.

Det er ikke at bare en vei er riktig, alle veier er riktig og noen personer liker en vei og noen liker en annet vei, noen liker ikke matte og jeg er helt enig med dem fordi jeg er også sånn.

akkurat som noen liker rød farg og noen liker grønn farg, noen liker ikke hvilke som helst farge.

Vi må aldri krangler grunn av denne med hverandre.

Hilsen

Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.