Nyheter

Der en stor problem alle mennesker har når vi prøve å lære norsk. Det er språk praksis. Det er en ting å lære grammatikk og ord men en helt annet ting å kommunisere i norsk med nordmenn spesielt på arbeids plass.
 
Alle sier til meg at jeg må lese aviser, ser på tv og høre på radio hverdag for nyheter. Eller se på norsk tegnefilm på barna tv.
 
Men jeg liker ikke å gjør det. Nyheter er altid dårlig og negativ. Jeg vil bare lære negativ språk. Noen bomb her eller noen katastrof der. Det er kjedelig for meg.
 
Jeg se på tv når jeg slappet av, jeg kan ikke jobbe foran en tv også. Hele tida jeg prøve å lære norsk, Jeg lese bøker, snakke norsk med kollegar eller venner på kurs, jeg skriver norsk, jeg husker nye ord o.s.v.
 
Derfor jeg ta mer tid for å lære norsk enn andre.
Takk
 

Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Hei,
    Veldig glad til å kose seg med din blogg. Jeg skulle ta norskprøve 3 i Mai men jeg ikke var klart, derfor venter jeg til oktober. Nå jeg må både bli flinkere på norsk og søke jobb. Det er ikke lett!. De trenger alltid bevis norskprøve 3. Jeg skal prøve føle med dine erfaringer for å lære norsk.
    Takk for din tips!

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Dere skriver veldig fine og tror jeg at dere skal klare prøve 3 og Bergens også etter på. Lykke til for jobb og test.

    ReplyDelete

Post a Comment

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.