Norsk leseprøve for alle nivåer 'sko selgere'


Sjekk min YouTube-kanal lotusnotater og leksjons tittelen 'Norsk leseprøve for alle nivåer 'sko selgere''.

Hva ville sko selskapet?

A1. De vil finne ut om et marked for skoene sine i et nytt land.

A2. Sko selskapet ønsket å finne ut om det var et marked for skoene sine i et nytt land.

B1 Sko selskapet ville en markedsundersøkelse om mulighetene for å selge skoene sine i et nytt land.

B2. De lette etter markeder for å utvide virksomheten i et nytt land der skoene sine ikke ble solgt før.

------------------------------

Hva er forskjellen mellom de to selgerne?

A1. Den ene ser problemer og den andre ser muligheter.

A2. Den første selgeren ser et problem, mens den andre ser en mulighet i samme situasjon.

B1. Den første selgeren har en negativ holdning, mens den andre har en positiv holdning.

B2. Den første selgeren tror glasset er halvtomt, mens den andre selgeren mener at glasset er halvfullt.

------------------------------


Hva er historiens moral?

A1. Moralen er at vi alltid må tenke positivt.

A2. Moralen i historien er at enhver situasjon har en negativ og positiv side av det, og det er opp til oss å velge hva vi skal tenke.

B1. Moralen i historien er at vår holdning til livet bestemmer vår reaksjon på situasjoner.

B2. Moralen i historien er at en positiv holdning får positive resultater og negativ holdning får negative resultater.

------------------------------


Hva er spørsmålet på slutten, og hvordan vil du svare på det?

A1. Det spør om mine tenker. Jeg ser både problem og mulighet.

A2. Spørsmålet er, hvordan reagerer jeg på en situasjon? Jeg prøver å tenke på både pluss og minuspoengene i en situasjon.

B1. Jeg blir spurt om min reaksjon på enhver situasjon. Jeg foretrekker å ha et balansert syn i enhver situasjon. Dette fører ofte til forvirring. Men det er bedre å være forsiktig enn å være  pessimistisk eller optimistisk.


B2. Spørsmålet er om min reaksjon på en situasjon. Min egen mening er at vi ikke alltid er midt i smørøyet. Noen ganger trenger vi selv motivasjon. Se på positive og ignorere negativene i en situasjon.

Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.