Norsk A1 - klær og farger

Norsk

Hva skal jeg ha på jobben i dag?

Skjorte og bukse Eller

Bluse og skjørt?

Jeg skal ha på meg  bluse og skjørt.

Men hvilken farge?

- Rød
- Oransje
- Gul
- Grønn
- Blå
- Indigo
- Fiolett

Det regner i dag.

Jeg må ta en paraply!

Jeg ser mange skyer på himmelen!

Det er en regnbue på himmelen!

Regnbue med syv farger.



Engelsk

What should I wear to work today?

Shirt and trousers or

Blouse and skirt?

I'm going to wear a blouse and skirt.

But what colour?

- Red
- Orange
- Yellow
- Green
- Blue
- Indigo
- Violet

It's raining today. 

I have to take an umbrella!

I see many clouds in the sky!

There's a rainbow in the sky!

Rainbow with seven colors.

Comments

Post a Comment

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.