Norsk A1 - Utdanning og jobb.

Norsk

Intervjuer: Hei! Velkommen!
Johanna: Hei! Tusen takk!
Intervjuer: Hva heter du?
Johanna:Jeg heter Johanna.
Intervjuer: Hvilket land kommer du fra?
Johanna:Jeg kommer fra Poland.
Intervjuer: ok, hva er utdannelsen din?
Johanna:Er,... Unnskyld, jeg forstår ikke.
Intervjuer: Hva har du studert?
Johanna:Studert? Hva betyr studert?
Intervjuer: Er,... Gikk du på skolen i hjemlandet ditt?
Johanna:Ja ja! Jeg gikk på skolen i hjemlandet mitt.
Intervjuer: Ok! greit! Og etter skolen?
Johanna:Etter skolen, gjorde jeg regnskapskurs.
Intervjuer: Studerte du regnskap?
Johanna:Ja! Jeg studerte regnskap.
Intervjuer: Så! utdannelsen din er i regnskap!
Johanna:Er,… utdannelsen? Hva betyr utdanning?
Intervjuer: Etter skolen gikk du på universitetet?
Johanna:Ja! Jeg gikk på universitetet!
Intervjuer: Hva gjorde du på universitetet?
Johanna:Jeg gjorde regnskapskurs.
Intervjuer: Ja, du studerte regnskap på universitetet.
Intervjuer: Så! Utdannelsen din er i regnskap! ok.
Intervjuer: Forstår du nå?
Johanna:Ja, litt.
Intervjuer: ok, hva er utdannelsen din?
Johanna:Utdannelsen min er i regnskap!
Intervjuer: Flott! Nå! kan du gjenta?
Johanna:Ja! Jeg heter Johanna, jeg kommer fra Polen. Jeg studerte regnskap i universitetet og utdannelsen min er i regnskap!
Intervjuer: Hvor jobbet du før?
Johanna:Jeg jobbet i en kantine og var kasserer.
Intervjuer: Var det en fast jobb eller en deltids jobb?
Johanna:Er,.. Jeg forstår ikke.
Intervjuer: Gikk du på jobb fra mandag til fredag?

Johanna:Ja, jeg gikk på jobb fra mandag til fredag.

Intervjuer: Jobbet du fra 09.00 til 17.00?

Johanna:Nei, det var fra 08.00 til 12.00.

Intervjuer: ok, da var det en deltidsjobb.

Intervjuer: Liker du å jobbe i en klesbutikk som en kasserer?
Johanna:Ja, det gjør jeg!
Intervjuer: Ok, men det er en heltidsjobb, ikke en deltidsjobb.
Johanna:Heltid? Hva betyr heltid?
Intervjuer: Når du jobber fra kl 9.00 til kl 17, er det heltidsjobb.
Johanna:Ja! Det går bra med meg!
Intervjuer: Ok! Du kan begynne å jobbe med oss fra neste måned!
Johanna:Takk skal du ha!
Intervjuer: Bare hyggelig! Ser deg neste måned.
Johanna:Tusen hjertelig takk! Ha det!

Engelsk

Interviewer: Hi! Welcome!
Johanna:Hi! Thank you!
Interviewer: What's your name?
Johanna:My name is Johanna.
Interviewer: Which country are you from?
Johanna:I come from Poland.
Interviewer: ok, what is your education?
Johanna:r, ... Sorry, I do not understand.
Interviewer: What have you studied?
Johanna:Studied? What does studying mean?
Er ... Did you go to school in your home country?
Johanna:Yes yes! I went to school in my home country.
Interviewer: Ok! okay! And after school?
Johanna:After school, I did accounting classes.
Interviewer: Did you study accounting?
Johanna:Yes! I studied accounting.
Interviewer: So! your education is in accounting!
Johanna:Er,… the education? What does education mean?
Interviewer: After school did you go to university?
Johanna:Yes! I went to university!
Interviewer: What did you do at university?
Johanna:I did accounting courses.
Interviewer: Yes, you studied accounting at university.
Interviewer: So! Your education is in accounting! ok.
Interviewer: Do you understand now?
Johanna:Yes a little.
Interviewer: ok, what is your education?
Johanna:My education is in accounting!
Interviewer: Great! Now! can you repeat?
Johanna:Yes! My name is Johanna, I come from Poland. I studied accounting at university and my education is in accounting!
Interviewer: Where did you work before?
Johanna:I worked in a canteen and was a cashier.
Interviewer: Was it a permanent job or a part-time job?
Johanna:Er, .. I do not understand.
Interviewer: Did you go to work from Monday to Friday?
Johanna:Yes, I went to work from Monday to Friday.
Interviewer: Did you work from 09.00 to 17.00?
Johanna:No, it was from 8 a.m. to noon.
Interviewer: ok, then it was a part time job.
Interviewer: Do you like working in a clothing store as a cashier?
Johanna:Yes I do!
Interviewer: Ok, but it's a full time job, not a part time job.
Johanna:Full time? What does full time mean?
Interviewer: When you work from 9 a.m. to 5 p.m., it's a full-time job.
Johanna:Yes! I'm alright!
Interviewer: Ok! You can start working with us from next month!
Johanna:Thank you!
Interviewer: You're welcome! See you next month.
Johanna:Thank you a lot! Good bye!

Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.