Svar for A1, A2, B1, B2 (Fortell om en person som betyr mye for deg)

Spørsmål

Fortell om en person som betyr mye for deg. Skriv mellom 80 og 200 ord.

Question

Tell about a person who means a lot to you. Write between 80 and 200 words.


Svar

Norsk A1

Min mor betyr mye for meg. Jeg elsker henne veldig mye. Jeg savner henne veldig. Jeg snakker med henne hver dag på mobilen. Kom tilbake sier hun. Hun er veldig søt. Hun lager veldig bra mat. Jeg liker mat fra min mor. Jeg savner det. Hun venter på meg. Jeg liker å reise til India for å møte henne, ikke snakke i mobilen.

Engelsk A1

My mother means a lot to me. I love her very much. I miss her very much. I talk to her every day on the mobile. Come back she says. She is very cute. She cooks very well. I like food from my mother. I miss it. She is waiting for me. I like to go to India to meet her, not talk on the mobile.

------------

Norsk B1

Jeg har mange mennesker i livet mitt som betyr mye for meg. Jeg kan ikke velge hvem som er den viktigste. For eksempel mor, far, mann eller søstre. Jeg skal snakke om faren min i svaret. Faren min er ikke med oss nå, men jeg husker ham hver dag og prøver å gjøre det han alltid sa

Han sa at lykke er det viktigste i livet. Uansett omstendigheter, må du alltid være lykkelig. Din lykke er i dine hender, og du bør ikke la noe gjøre deg trist. Ingenting er verdt å være trist over, og kast aldri bort tiden din på å være trist over noe. Han sa det ikke bare, han praktiserte det selv i livet sitt. Han var svært vellykket i sitt profesjonelle liv. Jeg spurte ham en gang: Liker alle deg? Har du ikke rivaler eller fiender? Han svarte at han i løpet av sin lange karriere ikke hadde møtt en eneste person som ikke var sjalu på ham. Så jeg spurte ham hvordan du taklet dem? Ignorer dem! Bare fortsett å gjøre arbeidet ditt og vær alltid glad!


Engelsk B1

I have many people in my life who mean a lot to me. I can't choose who is the most important. For example, mother, father, husband or sisters. I will talk about my father in the answer. My father is not with us now, but I remember him every day and try to do what he always said

He said that happiness is the most important thing in life. No matter the circumstances, you must always be happy. Your happiness is in your hands and you should not let anything make you sad. Nothing is worth being sad about, and never waste your time being sad about anything. He didn't just say it, he practiced it himself in his life. He was very successful in his professional life. I asked him once: Does everyone like you? Don't you have rivals or enemies? He replied that during his long career he had not met a single person who was not jealous of him. So I asked him how did you deal with them? Ignore them! Just keep doing your work and always be happy!

------------

Idiom

Mennesker er grunnleggende sosiale dyr.

Det betyr at folk liker å bo sammen med noen eller i en familie eller i en gruppe, ikke alene.

Humans are fundamentally social animals.

It means that people like to live with someone or in a family or in a group, not alone.


Norsk B2

Dette er et vanskelig spørsmål å svare på. Ulike mennesker betyr forskjellige ting for oss til forskjellige tider i livet. For eksempel: når vi blir født, betyr moren vår alt for oss. Men når vi er tenåringer, er foreldrene våre de mest pinlige menneskene i livene våre. Vennene våre betyr alt for oss når vi er unge. I dag husker vi kanskje ikke engang navnene deres. Vi setter ikke pris på lærerne våre i dag, men kunne vi lest denne leksjonen hvis de ikke hadde gjort jobben sin ordentlig? Vi er her i dag fordi så mange mennesker har gjort jobben sin riktig. Ellers hadde vi vært borte for lengst.

Akkurat nå betyr livspartneren min alt for meg. Jeg vet om mange mennesker som verdsetter Gud mest i livet sitt. Mange mennesker elsker å bo alene og er ikke plaget av ensomhet. Slike mennesker er få og langt mellom og jeg respekterer dem mye, men jeg håper og ber om at ingen bor alene eller føler seg ensomme. Måtte alle finne sin viktigste person i livet sitt. Tross alt er mennesker grunnleggende sosiale dyr.


Engelsk B2

This is a difficult question to answer. Different people mean different things to us at different times in life. For example: when we are born, our mother means everything to us. But when we're teenagers, our parents are the most embarrassing people in our lives. Our friends mean everything to us when we are young. Today we may not even remember their names. We don't appreciate our teachers today, but could we read this lesson if they hadn't done their job properly? We are here today because so many people have done their jobs right. Otherwise we would have been gone a long time ago.

Right now, my life partner means everything to me. I know of many people who value God most in their lives. Many people love living alone and are not bothered by loneliness. Such people are few and far between and I respect them a lot, but I hope and pray that no one lives alone or feels lonely. May everyone find their most important person in their life. After all, humans are fundamentally social animals.

Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.