Hagearbeid

.
Jeg elsker planter. Hvis jeg kan velge en sosial arbeid, jeg vil bli lyst på å jobbe for miljø av våre earth. Planter er det best liv av Earth. Grønn soldater, første liv, vi kom siste. Våre planet kan lev uten oss men kan ikke lev uten dem.

Jeg synes jeg er velsignet at jeg bor i Norge nå hvor de omsorg på alle trær. Det er ikke sånn i mitt hjemland.
I mitt hjemland, jeg hadde 30 til 40 planter, det var veldig vanskelig hvis jeg hadde å reise. Alltid oppnevnt jeg en person å vanne min planter og stresser mye hvis han gjort hans jobb eller ikke. Noen ganger få planter døde fordi den person kom ikke. Jeg huske min planter og drømme at en dag jeg skal ha en stor hagen. Frukt, blomster. Alle typer planter men ikke bonsai.

I mitt hjemland, jeg trengte ikke å kjøpe jord og også ikke mange planter. Jeg vokste dem fra frø og borekaks fra andre planter fra venner. Hver dag jeg så dem vokse opp og jeg ville stresse hvis en plant ikke vokse.

Jeg hadde en plan at jeg kunne ha blomster for alle årstider gjennom hele år. Jeg hadde ikke ingen dag uten blomster og når jeg ba tilbød jeg blomster til Gud.

Jeg lære nå å bry seg for planter i Norge og i går jeg kjøpte en blomst plant. Fargen til blomst er mørk rosa og jeg elsker det. Jeg håper det vil lev lenge og bli fornøyd  med meg.

Ha det bra

Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.