Lampe



Det er Diwali nå, størst og vakreste høytid av India. Lys høytid. Vi vasket og ryddet våre hele leiligheten for det. Vi  jobbet mye og var vi veldig trott.

Etterpå dro vi til stovner for å kjøpe nye lamper og stearinlys. Hele senter hadde mange lamper og stearinlys for jule, jeg var veldig glad. Etter mye søking jeg velget en blå glass lampe, den var veldig pen, så besluttet jeg å kjøpe den sammen med mange stearinlys og andre lamper.

Når var jeg betale, den ekspeditør spurte til meg hvis visste jeg hvor den blå lampen var fra. Jeg sa jeg hadde ikke noe idea. Hun smilte og sa den er fra India. hmmmmm

Jeg håper den Diwali lys lyse opp den mørk vinter himmelen av Norge.

Glad Diwali til alle

Comments

Post a Comment

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.