Norske setninger med verb - 3




Jeg prøver å hjelpe folk. Hvis jeg hjelper noen, vil andre gjøre det for meg. Mange ganger møtte jeg folk som ikke hjalp meg. Men jeg har alltid hjulpet dem.


Jeg anbefaler deg for å se en indisk film hvis du er lei eller føle deg ensom. Som du ser på en indisk film, glemmer du alle dine problemer. I går kveld jeg en film. Mange nordmenn og innvandrere forteller meg at de har sett mange indiske filmer.


Jeg skal si noe viktige ting til deg. Jeg sier at dere må ikke stresse for eksamen. Forstår du hva jeg sa? Jeg har sagt at dere må ikke stresse for eksamen.


Han liker å legge seg i sol om sommeren. Han er veldig lat og legger seg på sengen hele tida. Han la seg på lenestolen og gikk ikke på trening hele påskeferie. Han har lagt seg sånn i vinteren også.


Kan du hjelpe meg å ligge dette teppe under salongbord? Jeg husker ikke hvor mobilen min ligger. Mannen min sier at den på kjøkkenbenk. Den har  ligget  der fra morgenen.

Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.