Norske setninger med verb - 6



Du må ikke sove sent på helgen. Hvis du sover sent, kan du få problemer i løpet av uken. For eksempel. hvis du sov sent på lørdag vil du sove for sent på søndag også. Og du skal våkne for sent på mandag. Jeg har aldri sovet sent i  helga.

Jeg skal dra til tannlege i dag. Jeg drar på jobb hver dag i bilen min. I går dro jeg på jobb i kollektiv transport. Jeg har aldri dratt til tannlege i Norge.

Det er vanskelig å forstå da snakker en nordmann. Men jeg forstår da en innvandrer snakker. Jeg forstod ingen ting da jeg kom til Norge. Jeg så på norsk barna tv. Jeg har altid forstod det.

Jeg har en møte med sjefen min i dag. Vi møter en gang i uka å snakke om hva skjedde på jobb. I forrige uka møtte vi ikke. Jeg har ikke møtt sjefen til sjefen min ennå.

Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.