Norske setninger med verb - 5



Familien min sier at de skal komme til å besøke meg i år. De sier det hvert år, vi kommer snart! Jeg kom til Norge i 2010. Ingen har kommet til å besøke meg ennå.


Vi ta t-banen for å gå rundt i byen. Noen ganger tar jeg buss. I går tok jeg en buss til sentrum. Jeg har tatt denne bussen da jeg var på norsk kurs.


Jeg liker å vite om hele kulturen i et land. Jeg vet mye om norsk kultur nå. Jeg visste ingenting om det før jeg kom hit. Jeg har ikke visst om noen annen kultur.


Det er vanskelig å stå ved bussholdeplass å vente på bussen om vinteren. På grunn av det sjekke vi på avgangstid, derfor  står vi ikke for  lang tid. I går glemte jeg å sjekke buss plan og stod på buss stopp for over ti minutter. Jeg har stått på t-banestasjon i dag også.

Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.