Norske setninger med verb - 4




Du må spørre om du ikke forstår noe. Spør din lærer, jeg spurte alltid til læreren min. Jeg har spurt mange spørsmål til lærerne mine.


Kan du hjelpe meg å sette denne bokhylle ved sofaen? Det er bedre hvis vi setter den på venstre side. Den satt ved siden av spisebord før. Jeg har sett den i soverommet først.


Jeg liker å sitte ved vinduet da det snør. Akkurat nå sitter jeg på sofaen min. Vi satt og ventet i en restaurant i dag. Vi har sittet i et biblioteket mange ganger for å lese norske bøker.


Du må øve å skrive i norsk. Jeg skriver noen setninger hver dag. Jeg skrev en e-post på norsk idag. Jeg har skrevet min CV og søknad på  norsk.

Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.