Norske setninger med modalverb.


Jeg kunne ikke gå på jobb i går, jeg kan ikke gå i dag også. Jeg kunne gå i morgen. Jeg har ikke kunnet noe på grunn av smerten i ryggen min.


Jeg skulle ha gått på fastlege. Jeg skal gå i dag. Jeg skulle gå til mat butikk i morgen. Jeg har skullet å legge meg på grunn av vondt.


Jeg ville å begynne keramikkurs. Jeg vil begynne den fra mai. Jeg ville ikke gjøre det om vinteren. Jeg har villet den fra mange år.


Jeg måtte til matbutikken i dag. Jeg handle mat. Jeg måtte til legen i går. Helsen min var ikke bra men Jeg har måttet til nærbutikk uansett ryggen min.


Vi burde å lese norsk avis. Du bør bli vant til norsk vær. Jeg burde ha gjort det første da jeg kom til Norge. Jeg har burde det lenge siden før.

Comments

Mest Populær

Norskprøve 2, 3 muntlig og skriftlig spørsmål

Norskprøve 3

Svar for norske sporsmåler i muntlig eksamen.